Monday, December 5, 2011

Fadhilat berpuasa pada Hari Asyura

Assalamualaikum

Yess! Finally dapat gak post entry dikala pagi yang gelap gulita lagi tiada oarng bangun.
Waktu macam gini,adalah waktu yang paling afdhal nak berdoa.
Maka dan maka ayuhlah kita menadah tangan dan berdoa..

"Ya Allah,jadikan lah aku seorang manusia yang selalu bersyukur dengan kurniaanmu.Jadikanlah aku seorang manusia yang selalu menggunakan kelebihanku juga kurniaanmu dijalan yang benar.Lindungilah aku dari malapetaka dunia.Jauhilah aku dari terlibat akan gejala-gejala negatif.Bantulah aku menjadi hambamu yang selalu taat akan perintahmu.Amin.Amin Ya Rabbalalamin.."

Mari aminkan sama-sama doa ini.

Tahukah anda anda juga anda mengenai kelebihan berpuasa pada Hari Asyura?
Mari kita meluangkan masa sejenak untuk mambaca entry ini.


Alhamdulillah,baru je lepas makan semangkuk maggi juga 2ketul kek secret recipe berperisa Choc Indulgence juga Oreo cheese...
Siyes terharu dapat sahur juadah ohsem pepagi buta ni.. Alhamdulillah.

ini adalah status fb di tengah malam buta.Siyes terharu dengan kejadian ni
Alhamdulillah,berkat kesabaran yang tinggi impian dah jadi kenyataan.
Finally i got cakes yang di idam-idamkan.
Sumpah seronok. Thanks alot to both of them <3

Ok,sahur pun dah. Jom kita niat untuk puasa Hari Asyura ni.

"Sahaja aku berpuasa esok hari sunat hari Asyura kerana Allah Taala." 

 p/s : Selamat berpuasa rakan taulan :)

No comments:

Post a Comment