Wednesday, April 3, 2013

Doaku untuk pemilik hati

Allah yang Maha Pemurah lagi maha penyayang..
terima kasih Engkau telah menciptakan dia dan mempertemukan ku dengannya.
Terima kasih untuk saat-saat yang indah yang dapat kami nikmati bersama,
Terima kasih untuk setiap pertemuan yang dapat kami lalui bersama,
Terima kasih untuk setiap saat-saat yang lalu,yang memberikan kenangan terhebat buat kami,
Aku datang bersujud di hadapan-Mu,
Sucikan hatiku Ya Allah, sehingga dapat melaksanakan kehendak dan rencana-Mu dalam hidupku.

Ya Allah, jika aku bukan pemilik tulang rusuknya,
Janganlah biarkan aku merindukan kehadirannya,
Janganlah biarkan aku meletakkan hatiku di hatinya,
Kuatkan lah hatiku dan jauhkanlah dia dari diriku
Gantikan damba kerinduan dan cinta yang bersemayam di dada ini dengan kasih dari dan pada-Mu yang tulus

Tetapi jika Kau ciptakan dia untukku, Ya Allah..
Tolonglah satukan hati kami, Kuatkan Cinta Kami
Bantulah aku untuk mencintai, mengerti dan menerimanya seutuhnya,
Berikanku kesabaran, ketekunan dan kesungguhan untuk memenangi hatinya.
Jadikan dia agar dia juga mencintai, mengerti dan mahu menerimaku dengan segala kelebihan dan kekuranganku sebagaimana aku telah Engkau ciptakan.
Yakinkanlah dia bahawa aku sangat mencintai dan rela membagi suka dan dukaku dengannya.
Semoga dia adalah jodohku dan aku jodohnya yang ditulis di luh mahfuz.
Ya Allah yang Maha Pengasih, dengarlah doaku ini.
Lepaskanlah aku dari keraguan ini menurut kasih dan kehendak-Mu

Amin..

No comments:

Post a Comment